Podcastit tulivat Suomeen jo 2000-luvun alussa, mutta saavuttivat suuren yleisön tietoisuuden vasta vuoden 2014 paikkeilla Amerikassa ja pian tämän jälkeen Suomessa (Puheen Iltapäivä: Vikasietotilan Olli Sulopuisto, mikä podcasteissa kiehtoo? 2016). Vaikuttajat olivat jälleen aallonharjalla tuomassa erilaisia podcastkonsepteja Suomeen, ja vuonna 2020 jopa 29 % oli kuunnellut jotakin podcastia viimeisen kuukauden aikana (Media-alan tutkimussäätiö 2020).
Harva suomalainen podcast onkaan ”vain” podcast, sillä yleensä sen ympärille rakennetaan muita tukikanavia hyväksikäyttävä brändi.
Sivustomme käyttää evästeitä. Hyväksymällä tämän voimme taata parhaan käyttökokemuksen verkkosivuillamme. Lue lisää.
Valitse evästeet Osa evästeistä vaaditaan verkkosivuston toimintaan ja osa mahdollistaa erinäisten lisäominaisuuksien käytön. Voit alla olevasta listasta määrittää, mitä vaihtoehtoisia evästeitä on lupa käyttää. Rastita ne kohdat, jotka sallit. Voit lukea lisätietoja evästekäytännöistämme täältä.
Huom! Jos olet aiemmin sallinnut vain tietyt evästeet, näkyvät ne automaattisesti rastitettuina. Voit poistaa hyväksynnän poistamalla rastin ja tallentamalla asetukset uudelleen.