Kertauksen vuoksi: Kaupalliseksi yhteistyöksi luetaan ne kerrat kun yritys sopii vaikuttajan kanssa näkyvyydestä vaikuttajan kanavassa jotakin tiettyä asiaa (esim. rahaa, alennusta, tuotepalkkiota tai palvelua) vastaan.
PR:ksi luetaan ne tuotelähetykset, matkat ja tapahtumat, joissa brändi tai toimisto toivoo vaikuttajalta näkyvyyttä tekemiensä toimien kautta, mutta siitä ei sovita erikseen.
Lyhykäisyydessään: kaupallisesta näkyvyydestä maksetaan, kun taas PR-toimilla näkyvyys ansaitaan.
Yleisen ohjeistuksen kaupallisuuden ja PR:n merkintää on antanut KKV. Oheiset on päivitetty viimeksi 22.4.2022 ja ne perustuvat KKV:n ohjeistukseen sekä hyväksi todettuihin, läpinäkyviin käytänteisiin.
Sivustomme käyttää evästeitä. Hyväksymällä tämän voimme taata parhaan käyttökokemuksen verkkosivuillamme. Lue lisää.
Valitse evästeet Osa evästeistä vaaditaan verkkosivuston toimintaan ja osa mahdollistaa erinäisten lisäominaisuuksien käytön. Voit alla olevasta listasta määrittää, mitä vaihtoehtoisia evästeitä on lupa käyttää. Rastita ne kohdat, jotka sallit. Voit lukea lisätietoja evästekäytännöistämme täältä.
Huom! Jos olet aiemmin sallinnut vain tietyt evästeet, näkyvät ne automaattisesti rastitettuina. Voit poistaa hyväksynnän poistamalla rastin ja tallentamalla asetukset uudelleen.